Muzeum Historyczne w Ełku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, przez zapewnienie funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Muzeum Historycznego w Ełku www.bip.muzeum.bip.elk.pl
Data publikacji strony internetowej: 2014-04-14.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-08-27.
Status pod względem zgodności z ustawą.
Strona internetowa jest częściowo zgodna
z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji
mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń
wymienionych poniżej. Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań
redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są
niedostępne z uwagi na fakt, że:
Niektóre filmy zamieszczane w serwisie mogą również nie posiadać
napisów dla osób głuchych czy innych wymaganych elementów z uwagi na
fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o
dostępności cyfrowej.
Brak skrótów klawiszowych służących
przemieszczaniu się po elementach strony internetowej. Na stronie
internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Muzeum nie zatrudnia tłumacza języka migowego i nie jest w stanie
zrealizować usługi tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków
komunikacji elektronicznej.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Dane teleadresowe siedziby podmiotu publicznego: Muzeum Historyczne w Ełku, ul. Wąski Tor 1, Ełk, tel 87 732 02 83
Osoba wyznaczona do realizacji spraw w zakresie dostępności: Pani Marta Murzyn. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem mailowym: m.murzyn@mhe-elk.pl.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji
niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z procedurą wskazaną w art. 18 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/.
Dostępność architektoniczna:
Muzeum Historyczne w Ełk, ul. Wąski Tor 1, 19-300 Ełk.
Oświadczenie sporządzono dnia 2020-09-01.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.